Regulamin przyznawania dodatku motywacyjnego dla nauczycieli

 

 

I.      Postanowienia wstępne.

1.      Regulamin określa zasady , warunki oraz kryteria przyznawania dodatku motywacyjnego w Szkole Podstawowej im. Bohaterów Westerplatte w Godkowie.

2.      Dodatek motywacyjny przyznaje dyrektor szkoły nauczycielom wyróżniającym się osiągnięciami w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz jakością i zaangażowaniem świadczonej pracy.

3.      Dodatek motywacyjny przyznawany jest dwa razy w roku:

1.)    do 31 sierpnia; na okres od 1 września do końca lutego,

2.)    do końca lutego; na okres od 1 marca do 31 sierpnia.

4.      Dodatek motywacyjny przyznaje się na okres 6 miesięcy.

5.      Podstawą przyznania dodatku są wyniki pracy nauczyciela osiągane w półroczu poprzedzającym jego przyznanie.

II.    Kryteria i zasady ustalenia wysokości dodatku motywacyjnego

1.      Praca dydaktyczna.

1.)    Podstawowa praca dydaktyczna:

a).    widoczne wyniki dydaktyczne,                                                             2 p.

b).    ocena zajęć dydaktycznych na podstawie hospitacji,                             2 p.

c).    systematyczność oceniania,                                                                              2 p.

d).    prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkolnej,                                             2 p.

e).    pełnienie funkcji wychowawcy.                                                                       2 p.

2.)     Praca z uczniem zdolnym.

a).    zdobywanie przez uczniów wysokich lokat w olimpiadach wiedzy na szczeblu:

      gminy (1 - 3 miejsce)                                                                            do     2 p.

      powiatu (1 - 6 miejsca)                                                                        do     4 p.

      województwa                                                                                 do     8 p.

      ogólnopolskim                                                                                 do   10 p.

b).    uzyskanie przez uczniów indywidualnie lub zespołowo wyróżnień i nagród w konkursach plastycznych, sportowych itp. na szczeblu:

      gminy (1 - 3 miejsce)                                                                                 do  2 p.

      powiatu (1 - 3 miejsce)                                                                            do   4 p.

      rejonu   ( 1-3 miejsce)                                                                       do   6 p.

      województwa (1 - 6 miejsca)                                                             do   8 p.

       ogólnopolskim                                                                                 do  10 p.

c).    liczy się wynik końcowy, nie sumuje się poszczególnych etapów.

3.)    Praca z uczniem słabym:

a).    prowadzenie zajęć pozaobowiązkowych.                                                           2 p.

2.      Praca wychowawczo-opiekuńcza

1.)    Organizacja wypoczynku (biwak, wycieczki jednodniowe).                                2 p.

2.)    Uczestnictwo uczniów w poznawaniu kultury (wyjazdy do kina, teatru itp..)   1 p

3.)    Poznawanie dorobku kulturowego kraju (wycieczki kilkudniowe).                       3 p

4.)    Działania podejmowane na rzecz szkoły i środowiska – przeprowadzenie imprez o charakterze:

a).     międzyszkolnym,                                                                                                 2 p.

b).    środowiskowym,                                                                                                  2 p.

5.)    Współpraca z rodzicami:

a).    dobra znajomość warunków i potrzeb wychowanków                                    1p.

b).    włączanie rodziców w organizację uroczystości szkolnych                              1p.

3.      Czynności dodatkowe

1.)    Dbałość o estetykę powierzonych pomieszczeń, gablot, tablic,
 a także o  sprawność pomocy dydaktycznych i szkolnych.                                   do   2 p.

2.)     Opieka nad organizacjami i kołami zainteresowań działającymi
na terenie szkoły.                                                                                                 do   2 p.

3.)    W przypadku pełnienia opieki nad dwoma organizacjami.                                do   3 p.

4.)     Przygotowanie imprez i uroczystości szkolnych.                                           do   2 p.

5.)    Aktywny udział w pracach komisji i zespołów egzaminacyjnych
 (egzaminy poprawkowe i klasyfikacyjne).                                                          1 p.

6.)    Podnoszenie kwalifikacji poprzez uczestnictwo w kursach, konferencjach
 metodycznych, warsztatach, studiach podyplomowych itp.                            do    2 p.

7.)    Pedagogizacja rodziców.                                                                              po    1 p.

8.)    Rzetelne pełnienie dyżurów na korytarzu i stołówce.                                       do    2 p.

1.)    Przestrzeganie dyscypliny i czasu pracy.                                                               2 p.

4.      Dyrektor może przyznać dodatkowe punkty (nie więcej niż 10) za terminowe
i rzetelne wykonywanie zadań powierzonych przez siebie, inne szczególne
osiągnięcia oraz:

1.)    innowacyjność w działaniach pedagogicznych,

2.)    opracowywanie i wdrażanie programów autorskich,

3.)    pozyskanie dodatkowych funduszy na wzbogacenie bazy lokalowej.

5.      Dodatek motywacyjny nie przysługuje nauczycielowi, który:

1.)    po raz pierwszy jest zatrudniony w Szkole Podstawowej im. Bohaterów Westerplatte w Godkowie (przez okres przynajmniej  6 miesięcy, licząc od  daty rozpoczęcia pracy),

2.)    jest stażystą,

3.)    otrzymał karę porządkową lub dyscyplinarną (do końca bieżącego okresu i przez kolejne 6 miesięcy),

4.)    jest zatrudniony w wymiarze mniejszym niż 0,5 etatu,

5.)    przebywa dłużej niż dwa miesiące na zwolnieniu lekarskim,

6.)    przebywa na urlopie: zdrowotnym, wychowawczym, bezpłatnym.

6.      Nauczyciele powracający z urlopów, nabywają uprawnienia po przepracowaniu pełnego semestru poprzedzającego fakt przyznawania dodatku na następny okres.

7.      Decyzję o przyznaniu dodatku motywacyjnego przekazuje się nauczycielowi w formie pisemnej.

III. Postanowienia końcowe

1.      Zmiany do niniejszego regulaminu mogą być wprowadzone po uprzedniej akceptacji przez Radę Pedagogiczną.

2.      Regulamin obowiązuje od następnego okresu przyznawania dodatku po terminie zatwierdzenia przez Radę Pedagogiczną.

Regulamin zatwierdzono na posiedzeniu Rady Pedagogicznej 11 stycznia 2005 r.

24.01.2005 r.

Powrót – WYKAZ